Skip to main content

Digitala tjänster - Remote Management

YCS 451…453

Omfattande servicealternativ – snabbt och effektivt

Fjärrservice är den perfekta lösningen för aktiv och omedelbar tillhandahållande av tjänster relaterade till fastighetsautomation, energihantering, tillhörande IT-infrastruktur och programvara. Servicetekniker från externa tjänsteleverantörer såväl som fastighetsoperatörer och anläggningshantering har nytta av de omfattande och effektiva servicealternativen genom direkt åtkomst till decentraliserade system och applikationer. Fel elimineras snabbare, underhåll och service utförs mer effektivt och applikationsförlängningar och justeringar kan göras på distans.

Fjärrservice är en tjänst från SAUTER-molnet. Å ena sidan möjliggör detta autentisering av användare via en webbläsare och Windows-klient, och å andra sidan skapas åtkomst till de lokala systemen med säkra anslutningar med olika protokoll

 

Egenskaper

Säker tillgång till decentraliserade system och applikationer

  • Tvåfaktorautentisering via e-post eller SMS
  • Helt transparent och säker nätverksanslutning via webbläsare och Windows-klient
  • Fjärranslutning:
    • på applikationer som SAUTER Vision Center eller moduWeb Unity (via http/https)
    • på datorer och servrar och deras applikationer
      (via RDP/VNC)
    • via VPN-tunnel (lager 2). Den lokala datorn visas i fjärranslutna nätverksstruktur
      (användning av alla teknik- och nätverksverktyg från den lokala datorn i fjärrsystemet)
  • Rättighetshantering med användar- och grupphantering för tilldelning av rättigheter från enskilda
    system och fastigheter till distribuerade fastigheter
© 2024  Fr. Sauter AG Alla rättigheter förbehållna

SAUTER Head Office was the target of a cyber security incident on November 20, 2024. SAUTER’s IT department immediately activated, well defined, internal emergency plans. All IT systems were completely isolated and shut down to successfully prevent the attack from spreading. External cybersecurity experts and data forensics specialists then began to check all systems and restore them securely. This process is unfortunately time-consuming, but absolutely necessary to ensure that the cyber-attack does not continue at a later date.


The SAUTER websites have been affected by the emergency operation and are available again with immediate effect.


There are currently no concrete indications that our customers' infrastructures have been compromised in any way by SAUTER devices. It appears to be an opportunistic incident with no clearly recognisable long-term goals or systematic attacks. The situation does not currently suggest that there is a targeted, sustained threat to the affected systems.